woensdag 2 juli 2008

Marcella...




Ik schreef hier al een stukje neer over de kip die elke dag weer over de afsluiting vliegt. Gisteren ging ze een "pootje" verder. Ze kwam pikken in de etensbak van Fientje die in de keuken vlakbij de deur staat. Fientje gromde en dwong haar naar buiten.

Vandaag had ik een dagje vrij en door het mooie weer stond de achterdeur wijd open. Er hangen wel vliegenstroken voor de deuropening maar dat hield Marcella deze keer ook niet tegen om binnen te komen. Ik hoorde het getik van haar snavel in Fientje's etensbak. Fientje had het ook gehoord maar na een paar grommen hield ze het voor bekeken en ging zich verder koesteren in het zonnetje. Ik nam Marcella op , zette haar buiten en ging dan verder met het schrijven van een mail.

Geen twee tellen later stond ze echter weer binnen en kwam gewoon de living binnen. Ze bleef rond mijn benen ronddrentelen, precies alsof ze wou zeggen: "Schei uit met je getokkel en kom mij en mijn zussen eten geven!" Ik heb dat ook gedaan maar eerst... nam ik een paar foto's :-)

Tja, de dieren zijn hier blijkbaar baas en ik... hun goedwillig slaafje!