maandag 18 november 2013

Maandag 18 november 2013

De grauwe dagen die de winter aankondigen zijn begonnen. Door het winteruur blijf ik wat langer in bed s morgens. Ik verlang alweer naar de zomer.

Ik ben elke dag wel voor enkele uren het huis uit. Bij familie, bij vrienden, iets te doen op de school van de kleinkindertjes, een tentoonstelling. Het is echt waar dat je te weinig tijd hebt als je op pensioen bent!

Ik krijg ook plots een teken van leven van mensen die al een hele poos uit mijn leven verdwenen zijn. Nadat ze om een of andere reden geen contact meer met me hadden… krijg ik plots email. Wat moet ik daarmee ? Voorlopig niets. Vroeger was ik anders. “Vergeven en vergeten” was mijn motto. Nu ben ik (hopelijk) wijzer geworden en koester diegenen die me door de jaren heen loyaal namen zoals ik was.

Sedert 1 november ben ik ook gestopt met roken. Een wat late poging om mijn leven wat te verlengen? Misschien wel, ik wil immers mijn kleinkinderen zien volwassen worden. De vogels die ik heb zijn ook een reden, ze kunnen immers niet goed tegen de rook. De centen ook… jeetje wat kost een sigaretje een pak geld!

Het afkicken verloopt niet makkelijk. De nicotine is ondertussen al ontwend maar ik zoek nog steeds naar iets om mijn mond en handen bezig te houden. Vooral als ik achter de PC zit of TV kijk. Ik vreet kilo’s nicnacjes!

Het MOET me lukken… voor de kleinkinderen, voor de vogels en voor mezelf.