dinsdag 13 mei 2008

Parijs


Het was al enkele jaren geleden dat ik Parijs bezocht. Ik boekte een hotelletje dat niet ver van de autostrade lag en die zijn eigen parking had.

Toen we er aan kwamen bleek het hotel reeds volgeboekt te zijn en ik vroeg me af tot wat een reservering diende. We werden doorverwezen naar een ander hotel een "eindje" verder. Aangezien dit hotel geen parking had moesten we de auto achterlaten en met de bagage een ferm eind stappen. Gelukkig werden we daar WEL verwacht en konden we eindelijk de stad intrekken.

De beste manier om je te verplaatsen in Parijs is in de metro. We schaften een dagpasje aan en stortten ons in de bruisende stad.

Wat me nog steeds opvalt is de grote diversiteiten bij de bevolking: alle kleurtjes alle culturen alle taaltjes vermengen er zich zonder moeite met elkaar.

Het verkeer is er altijd hectisch en o wee als je er als chauffeur even moet zoeken! Ik denk dat het meest versleten stuk bij de parijse auto de claxon is!

Door het lange pinksterweekend en het warme weer kon je overal op de koppen lopen en er stonden enorm lange rijen wachtenden aan de Eiffeltoren. De boten op de Seine zaten tjokvol en aangezien ik het niet zag zitten om zoals in de metro, ook nog eens op de boot tegen zweterige lijven aan gedrukt te zitten, lieten we ook deze beker aan ons voorbij gaan.

Ik ben nog steeds even gek op Parijs maar deze keer was het echt wel iets te druk voor me.