donderdag 26 februari 2009

Boete...

Het is vastentijd en hoogstwaarschijnlijk vindt de politie het nodig dat sommigen onder ons boete doen.
In het begin van deze week stonden ze te flitsen aan een zone 30 aan een school ondanks dat het nu krokusvakantie is...
Vandaag had ik prijs! In Middelkerke sta ik met de camion van het werk steeds op dezelfde plaats. Door het begin van het seizoen voor de marktkramers en het groot aantal toeristen was die plaats ingenomen. Ik parkeerde wat verder maar de achterkant van de wagen hing over een plaats voor mindervaliden. Er waren echter nog 2 plaatsen vrij dus dacht ik dat niemand me dat kwalijk zou nemen, ik sta er per slot van rekening om de mensen te helpen he?
Dat was buiten een "zwaan" gerekend! Ik zag hem stoppen en sommige autokentekens noteren en tot mijn verwondering deed hij dat ook van onze auto. Ik stapte uit om hem te zeggen dat ik er in opdracht van de gemeente stond maar hij liet me niet eens uitpraten en blafte me af dat ik onmiddellijk moest vertrekken. Ik heb even op mijn lip gebeten en had zin om die macho een oplawaai te geven maar het leek me beter om gewoon "ok" te zeggen en te vertrekken want ik zag hem in staat me ook nog een boete voor smaad te schrijven.
Tja... de politie... uw vriend?