zondag 5 juni 2011

Beestenboel!





Zondag... nog vier dagen te gaan tot ik op hotel Palfijn mag gaan logeren. Iedereen is weg en ik heb het huis voor mij alleen. Alleen met de diertjes dan toch... Ik heb ze net allemaal gevoederd en ze liggen nog te knabbelen of zijn al aan hun middagdutje bezig. Zelf voel ik me wat rusteloos.


De kauw die de kids gevonden hadden, is nu groot genoeg om voor zichzelf te zorgen maar iedere keer dat hij vrij gelaten wordt, keert hij terug om zijn buik te vullen. Ik vrees dat hij nooit echt zelfstandig zal worden, net als elk dier dat in gevangenschap is groot gebracht. Hij overnacht in zijn kooi, brengt de dag door in een nabij gelegen boom en komt s avonds terug.


De nieuwe lading konijnejongen groeit als kool. Miniversies van hun moeder. Om voor dat hele zootje een thuis te vinden zal een probleem worden. Schattig zijn ze wel maar eenmaal uitgegroeid tot volwassen vlaamse reuzen wegen ze zwaarder dan Fientje, mijn hondje.



De kippetjes zijn ook door de rui heen. Zelfs met hun blote kontjes bleven ze eieren leggen! Ik dacht altijd dat ze dan een rustperiode hadden... mis dus!

We kunnen eieren eten tot we een leverziekte hebben :-)


Ik zal ze missen, in het ziekenhuis. Maar.... I'll be back!