maandag 24 maart 2008

Lentejogging Lovendegem




























Vorige week gaf ik me op als vrijwilliger om de waterbar te bemannen te Lovendegem. Vorig jaar was ik er ook geweest en het was een heerlijke zonnige dag geworden. Er bovenop dan nog kunnen genieten van het zicht op strakke mannenlijven ... kortom een topdagje. Dit jaar werd het "ietsje" anders. De temperatuur was beneden alle peil en de gure wind was vergezeld van sneeuw en hagel.


Tot mijn grote verwondering kwamen er toch nog 445 joggers opdagen (vorige jaar waren er 700). Er waren maar een paar blote benen te zien want de meesten droegen een legging om hun spieren te beschermen tegen de koude. Zo'n 120 moedigen liepen zelf de halve marathon!




Mijn collega en ik werden enorm verwend. Lekkere warme koffie en een overheerlijke hotdog werden ons op het schootje gebracht. Regelmatig werd ons gevraagd of we niks wilden.




We brachten niet zoveel waterbekertjes aan de man als vorig jaar maar toch veel meer dan we hadden gedacht. Ondanks de kou kwamen de joggers bijna stomend binnen gelopen. Zwetend, hijgend... Wat een prestatie!


Voor mij was de laatste een even grote winnaar als de eerste.