maandag 9 juni 2008

De geneugten van het buitenleven...



Ik heb er bewust voor gekozen om in een dorp te wonen. Ik hou niet van de drukte van de stad.

Voor het huis liggen er weilanden en akkers en achteraan liggen een koeienwei en een varkenskwekerij. Heerlijk om 's morgens wakker te worden met het gekweel van vogels en het geloei van de koeien die willen gemolken worden. In de lente staan dan ook de kalfjes buiten en hun gedartel kan me ook wel bekoren. Ik heb een behoorlijk diepe tuin en stilletjesaan begint het onderhoud ervan me moeilijker te worden. Ik troost mezelf dat ik nog maar een paar jaren moet gaan voor ik gepensionneerd ben en ik dus alle tijd zal hebben om het naar behoren te onderhouden.

Met de komst van de zomer komen echter ook de vliegen weer. Een echte pest! Zodra de deur open staat ontwijken ze de slierten die voor de deur hangen en komen ze allemaal op bezoek. Ik loop gewapend met een vliegenmepper het huis rond en zuig dan met de stofzuiger alle vliegenlijkjes op. Hoe vaak je ze ook wegjaagt steeds weer komen ze op je benen of armen zitten. Ik beklaag die arme koeien en paarden die hun aanvallen steeds moeten verdragen!