woensdag 11 maart 2009

Fonske






Vandaag was het eindelijk zover... Fonske, de wateragaam, kwam bij me wonen!

Al sedert ik jong was werd ik gefascineerd door reptielen en amfibiƫn. Als kind had ik kikkervisjes, kikkers en salamanders. Meer mocht niet van ma en pa :-)

Toen ik getrouwd was bleek mijn toenmalige echtgenoot een fobie voor reptielen te hebben en meer dan een terrarium met een gekko kwam er niet in.
Toen ik gescheiden ben was er geen tijd en kwam de opvoeding van de kinderen op de eerste plaats, maar nu... is het zover... er staat een terrarium met een prachtige wateragaam in de living.

Fonske is uiteraard een mannetje van ongeveer 2,5 jaar. Ondanks dat deze dieren makkelijk stress hebben bleek hij heel vlug op zijn gemak te zijn en at onmiddelijk zijn morio's.
Terwijl ik dit blogje aan het schrijven ben, is hij naar de zijkant van het terrarium gekropen en hij zit me op te nemen.

De stap heb ik niet lichtzinnig genomen. Pagina's en pagina's info heb ik verzameld. De pro's en de contra's gelezen, de verzorging die zo'n dier nodig heeft, wat er mis kan gaan, waar ik moet op letten, de voeding, enz... Het feit dat mijn dochter haar vriend een reptielenwinkel bezit, heeft me over de streep getrokken. Ik kan steeds op Steven terugvallen als er iets fout is met Fonske.

Of ik ooit een dame voor hem aanschaf weet ik nog niet. Eerst maar eens afwachten hoe het met ons tweetjes gaat he?

En Fientje???... Die is jaloers :-) Ze staat met haar voorpootjes tegen de kast als ik voor het terrarium sta.