dinsdag 31 maart 2009

Zonnebaden




Vandaag was het een heerlijke lentedag. In het zonnetje was het aangenaam vertoeven en je kon merken dat meer mensen dan anders een korte pauze namen om toch eventjes op de parking in de weldoende stralen te gaan staan.
Het is raar hoe dit weer je humeur beinvloeden kan.
Toen ik mijn diertjes kreeg hadden ze enkel een gewone lamp in hun terrarium hangen. Ik had gelezen dat ze UV-stralen nodig hebben en heb dus onmiddellijk zo n lamp geinstalleerd.
Ze komen elke avond uit hun schuilplaats om de lekkere meelwormen die ik ze geef te verorberen. Toen ik net naar hun terrarium keek zag ik ze liggen... met gesloten ogen, pootjes slap naast hen... onder de lamp. Ik vond het vrij komisch om ze te zien liggen zoals zoveel mensen gaan zonnebaden op een tropisch strand. Vandaar dus de fotootjes.