zondag 29 maart 2009

There's a rat in my...


Nee niet in mijn keuken (voor diegenen die het liedje kennen) maar in het tuinhok.


Sedert ik 3 jaar geleden muizen had in dat zelfde hok doe ik mijn kippeneten in een oude metalen vuilnisbak met deksel. De zakken zijn echter net iets te groot en wat ik er niet in krijg staat zo in het hok want op een dag of drie is het opgebruikt.

Sedert die plaag had ik dus geen last meer van muizen gehad maar toen ik vandaag een beetje schoon wilde maken vond ik keutels die echt wel te groot zijn om uit een muizenpoepeke te komen. Een rat dus.


Elk jaar leg ik tijdens de winter gif maar dit beestje negeert het zakje blijkbaar. Ergens hoop ik dat ze met de lente terug naar het land zal trekken waar ze voldoende voedsel kan vinden maar ik vrees dat die kans klein is eenmaal dat beestje "haar/zijn" plaatsje heeft gevonden.


Ik, als grote dierenvriend, heb er een hekel aan om een dier te doden maar knaagdieren zijn een echte plaag dus zal ik mijn buurman maar eens om goede raad vragen, hij woont hier al heel lang en zal het probleem ook wel kennen.


'k Had het moeten weten want iedere keer Fientje met me mee ging om de kippen te voeren, was ze in alle hoekjes aan het snuffelen. Sorry Fien... volgende keer geloof ik je :-)