zaterdag 23 mei 2009

Een dagje zoo van Antwerpen.






Al een paar maanden geleden legden mijn oudste zoon, zijn gezin en ik vast dat we een dagje zoo zouden doen tijdens mijn verlof. Wij wisten op dat moment helemaal niet dat er net nu een baby-olifantje zou geboren worden en nog minder welke stormloop er zou zijn om dit diertje te gaan bekijken. Ik wilde onze afspraak toch laten doorgaan en vandaag was het zover.

We hadden besloten om met de trein te gaan. Voor de kinderen was dit op zich al een belevenis.

Om kwart na tien waren we ter plaatse en zodra we binnen waren verorberden we eerst wat broodjes die ik op voorhand had klaargemaakt. Het weer was lekker warm, soms wel eens te warm maar we genoten van alles wat we zagen. Natuurlijk zagen we ook het kleine olifantje, maar er waren nog zo veel dieren die we met jongen zagen en waar geen heisa over werd gemaakt. Ik profiteerde ervan om mijn foto-apparaat zo veel mogelijk te gebruiken en het resultaat mag er zijn ... vind ik zelf dan :-)
Op het einde van onze lange wandeling zagen we een standje waar kinderen hun gezichtje konden laten beschilderen met hun favoriete dier. Mijn kleindochter koos voor een tijger en toen het aan mijn kleinzoon was en de juffrouw hem vroeg welk dier hij wou zei hij: "een vliegtuig".
Tja, je kan niet zeggen dat hij niet origineel was he? Het werd dus ook een vliegtuig.

Doodmoe maar tevreden keerden we met de trein terug en we stopten bij een frietkraam om onze dag af te sluiten met een heerlijk frietje met mayo.