donderdag 21 mei 2009

Mijn cadeautje....

Toen mijn dochter, haar vriend, kinderen en schoonouders binnen kwamen, kreeg ik twee pakjes in mijn handen geduwd met de verwittiging er heel voorzichtig mee om te gaan. "'t Is een hagedis!" riep mijn kleinzoon. Ik voelde inderdaad iets bewegen in de dozen en heel voorzichtig opende ik de eerste. Ik zag een pracht van een groen diertje zitten... eindelijk een Fanny voor mijn Fonske! Het diertje liet zich gewillig uit de doos halen en ik liet haar in het terrarium van Fonske.
Ik opende de tweede doos en vreesde al dat ik nog een terrarium zou moeten aanschaffen want... wat kon ik nog meer wensen? Wat bleek? Er zat nog een vrouwelijk wateragaamke in dat ik spontaan Fonny heb genoemd. Ze was feller groen dan haar zus en een pak levendiger en ik kon haar met moeite bedwingen toen ze bijna uit de doos sprong.
Fonske heeft nu een harem alhoewel... hij zal nog wel eventjes moeten wachten tot de juffertjes zijn uitgegroeid tot volwaardige dames want ze zijn nu zo n 10 keer kleiner dan hem :-)