donderdag 21 mei 2009

Fonske de veelvraat!!!




Normaal gezien zou alles rustig moeten verlopen met Fons en zijn dames maar... ik vrees dat ik hem toch wel erg heb verwend en hij weet als ik zijn terrarium open en mijn handen aan de bodem hou dat zijn eten geserveerd wordt. Hij raast dan naar beneden om alles op te smullen.

Fonny had al zijn koppeke gek gemaakt door te "knikken" en toen hij op haar "uitnodiging" inging en bijna bij haar was... wipte ze vlug weg als een sprinkhaan :-)

Deze morgen zag ik dat Fanny er wat lusteloos bij zat (ze vervelt momenteel en dan zijn ze minder energiek) en wou haar even vastnemen om te kijken of ze wel in orde was. Fonske rende naar beneden en hapte naar kleine Fanny! Ik kon hem nog net wegduwen en Fanny vlug wegnemen.

Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en heb de kleintjes in een ander terrarium gezet tot ze wat groter zijn. Ze blijven elkaar zien maar er zit glas tussen wat me momenteel veiliger lijkt.

Hierboven mijn twee meisjes: Fanny is donkergroen (door het vervellen) en Fonny is lichtgroen.
Schrijf ik veel over mijn dieren? Tja, waar het hart van vol is he?