maandag 13 april 2009

Lentekriebels

Vandaag is het Paasmaandag dus... nog een extra dagje vrij. Rond de middag kwam de zon eindelijk te voorschijn en meteen waren ze daar... de kriebels! Ondanks mijn goede voornemens om me door een berg strijk te wurmen ging ik naar buiten om mijn terras te schrobben. Door de lange wintermaanden stond er vrij veel mos. Ik haalde de schuurborstel en de waterslang uit de schuur en bedacht dat ik beter eerst de kippen en vissen kon voeren.
Toen ik bij de vijver kwam hoorde ik plonsen en pletsen. Normaal gezien verdwijnen mijn vissen naar de diepte als ik dichtbij kom maar nu zag ik ze allemaal bovenaan rondzwemmen... eerder rondracen.
Ik bleef even staan om het tafereeltje te bekijken en toen zag ik het... de volgende lichting jongen werd op dit ogenblik gemaakt.
Het is de eerste keer dat ik ze dat zie doen, ondanks dat er momenteel al zo n 20 jongen van ongeveer 7 cm rondzwemmen. Ik heb er dus mijn fototoestel voor gehaald in de hoop er een foto van te kunnen maken. Het ging allemaal razendsnel en het beste resultaat zie je hierboven.
Tja het is pas april maar ik voel de lente ook kriebelen en tel de dagen af tot mijn verlof in mei om met de grote lenteschoonmaak te beginnen.