woensdag 21 december 2011

Woensdag 21 december 2011

Zoals je weet begint vandaag de winter en hebben we de langste donkere dag er op zitten! Elke dag wordt nu gelukkig een klein beetje langer en voor mijn part mag het zonnetje me al om 5 u wakker maken :-)

Vandaag is ook een beslissing gevallen: ik ga terug op mezelf wonen! Ik vond een knus huisje vlak bij de school van de kleinkinderen. Niet te groot maar toch genoeg plaats voor mezelf, en af en toe eens een of twee logeetjes. Nu kunnen de kinderen van mijn dochter ook eens komen als ze dat willen. 
Mijn schoondochter is hersteld en aan het werk en nu kunnen zij met hun gezin verder en ik... spring wel eens in als het nodig is maar ben wel van plan om wat meer tijd voor mezelf te nemen, sociale contacten opbouwen en me op mijn hobby's, fotografie en websites maken, te storten. Ik wil immers niet in een zwart gat vallen eenmaal ik op pensioen ga! Ik heb gekozen voor een huis met een klein onderhoudsvriendelijk tuintje. Op 10 minuten rij ik alle gras af en 1 keer in het jaar moet ik de hortensia's  snoeien en voor de rest; een tafeltje, wat stoelen en een bbq! Laat de zomer maar komen!

De verhuis is voorzien rond 1 februari 2012 en ik tel af, maak lijstjes van wat mee moet en wat niet. Toen ik hier kwam wonen is mijn huisraad gedecimeerd naar ongeveer 1/3 dus een grote verhuis zal het niet worden :-)
Ik koop wel gaandeweg hier en daar wat spulletjes bij maar zolang ik het noodzakelijke heb... is t ok! Ik kan er koken, wassen, douche nemen en slapen... De extraatjes?: Zwaaien naar het kleuterrijtje dat voorbij trippelt, om de hoek een boek gaan lenen in de bibliotheek, genieten van de activiteitenn op het Stee, het wekelijks groentenkraam op 20 meter en zelfs nog minder ver: de glascontainer! Slapen in de schaduw van de Kathedraal van het Noorden en gewekt worden op zondag door de klokken. Heerlijk toch allemaal?

2012 wordt een goed jaar, het MOET! Het wordt het jaar van de BOEMA!

Geen opmerkingen: