donderdag 7 februari 2008

Pinken

Nee, in dit stukje heb ik het niet over onze kleinste vingertjes maar over het knipperen met de richtingaanwijzers en koplichten.
Toen ik pas met het mobiel kantoor reed viel het me soms op dat sommige vrachtwagenchauffeurs met hun grote lichten knipperden als ik, na het voorbijsteken, terug wilde invoegen. Ik vroeg me af of ik iets misdaan had.
Ondertussen heb ik geleerd dat er een vorm van collegialiteit tussen vrachtwagenchauffeurs is.
Als een vrachtwagen voorbij steekt en hij ver genoeg voor je is om terug veilig terug te kunnen invoegen trek je een keer met je grote lichten. Hij voegt dan in en bedankt je door links en rechts te knipperen met zijn richtingaanwijzers. En ik die dacht dat de chauffeurs aan het sukkelen waren met hun lichten!
Opvallend is wel dat Polen en Spanjaarden hier blijkbaar niet aan meedoen. Misschien knipperen ze in een andere taal?