vrijdag 8 februari 2008

Waanzin

Gisterenavond bekeek ik voor het slapen gaan nog gauw mijn mails. Er zat er eentje bij met een filmpje aan. Uit de titel kon ik niet echt uitmaken wat het was dus opende ik het.
In eerste instantie zag ik een brandende takkenbos. Even nadien zag ik 3 geblinddoekte mannen die omringd waren door nog meer mannen met lange jurken. Ze goten een vloeistof uit een plastiek limonadeflesje over de 3 mannen en rolden ze dan tot mijn ontzetting in de takkenbos waarop ze in lichterlaaie stonden. Dit allemaal onder het luide schreeuwen van "Allah".
Ik wist niet hoe gauw ik het filmpje kon sluiten en gruwde er echt van. De beelden bleven nog heel lang nazinderen en ook deze morgen bleef ik er aan denken. Wat kunnen mensen zich toch beestachtig gedragen en hoe kan je je medemens zo'n vreselijke dood injagen?
Dit filmpje circuleert waarschijnlijk op het internet en ik vraag me af hoeveel jongeren het te zien zullen krijgen. Wat leren zij hier dan van? Dat in naam van je godsdienst alles mag? Dat je geen respect moet hebben voor andermans leven?
Van mij zullen ze het in elk geval niet krijgen want ik heb het onmiddellijk de vuilnisbak in gekieperd!