dinsdag 8 juni 2010

Kiné

Om goed te herstellen van een heupoperatie moet je zo'n 30 tot 60 keer kiné krijgen. Ik hoop op 30 natuurlijk.
Van mijn huisdokter kreeg ik het adres van een kinesiste uit de buurt. Een heel lieve en zachte vrouw moet ik zeggen. Ze komt momenteel op huisbezoek want ook al is de afstand niet zo groot, ik geraak er niet.
Toen ze de eerste keer langs kwam had ik me al klaargemaakt en een legging aangetrokken om de "oefeningen" makkelijk te kunnen doen. Tot mijn verwondering deed ze me echter op bed liggen en gaf me een soort "knijpmassage" om al het vocht dat zich in mijn hele been had opgehoopt af te drijven. Daarna wat stretchen zonder echt te forceren en de sessie was afgelopen. Toch voelden mijn spieren allemaal pijnlijk aan de volgende dag. Net of ik had een marathon gelopen!
Tja, als je maanden krom hebt gelopen van de pijn dan duurt het even voor alles weer zijn normale tonus krijgt. Gelukkig kent de kinesiste haar vak !
Ik moet geduld hebben... en wie me kent... weet dat ik daar zo weinig van heb hahaha!