zaterdag 19 januari 2008

Geduld...

Toen ik gisteren met ons mobiel kantoor de straat van het werk inreed zag ik iets waarover ik niet kan nalaten een stukje te schrijven.
De straat is vrij smal en met zo n brede wagen als degene waar ik mee rij is het soms nipt om een tegenligger te kruisen, ook al omdat langs beide zijden auto's geparkeerd staan.
Gisteren was het niet anders. Halverwege de straat zijn ze een huis aan het renoveren en er staat een container voor alle puin. Net toen ik er aan kwam werd de volle container vervangen door een lege. De bestuurder van de vrachtwagen moest eerst de volle even midden de straat plaatsen voor hij de lege op dezelfde plaats kon afzetten, om dan de gevulde terug mee te nemen.
Op zich duurde het niet veel langer dan 5 minuutjes. Toch vond de bestuurder van een camionette het nodig om met opgeheven wijsvinger de vrachtwagenchauffeur de huid vol te schelden. De man reageerde niet maar deed verder. Blijkbaar olie op het vuur want de decibels werden verhoogd en de kerel kreeg zo n rood hoofd dat ik dacht dat het zou exploderen. Wat een macho!
Ik zag het tafereel en zat me af te vragen wat die kerel zijn probleem was want per slot van rekening kon hij, als hij zo gehaast was, een zijstraat nemen en gewoon het blokje rond rijden om verder te geraken. Agressie om de agressie? Slecht geslapen? Ruzie met zijn vriendin? Ik had echt geen idee maar het valt me op dat steeds meer mensen zich totaal niet meer beheersen, voor het minste uitvliegen en totaal geen geduld meer hebben.
Tja, bij dat laatste moet ik ook schuldig pleiten... geduld hebben ... het is zo moeilijk he?

Geen opmerkingen: