dinsdag 22 januari 2008

Rattekopje

Mijn haar hing tot halfweg mijn rug en omdat ik elke morgen al zo vroeg op moet, begon het dagelijks droog föhnen een beetje door te wegen. Ik opperde dus bij mijn zoon dat ik het wou laten knippen.
's Anderendaags kreeg ik een telefoontje van mijn schoondochter. Zij zou dat wel eens even voor me doen. Zij heeft in het verleden zeer kort een opleiding gevolgd voor kapster maar had de studies nooit afgemaakt.
Met een bang hart ging ik dus gisteren bij haar langs en ging als een lammetje, rijp voor de slachtbank, braafjes op de stoel zitten. Het duurde lang... heel lang en ik zag steeds meer haar op de grond vallen. Een lichte paniek maakte zich van me meester, vooral omdat ik ook geen spiegel had om te zien wat ze deed. Haar uitroepjes, zoals "oesje" deden me nog meer vrezen voor het resultaat.
Eindelijk, na het droogblazen van mijn weinige resterende haartjes, mocht ik in de spiegel kijken en... het viel best mee! Een grote aanpassing natuurlijk maar het resultaat was prima.
Vandaag moest ik het zelf drogen na mijn douche en het viel wat "plattekes" maar ik ga gel kopen... volgens de reclame krijg je daar ALLES mee recht