dinsdag 15 januari 2008

Zwammen

Nu ik vaak rij zet ik de radio soms aan voor de wegen- en nieuwsberichten, en... voor de muziek. Aangezien mijn "gezegende" leeftijd en overjaarse oren zich niet meer lenen om naar eindeloos gebonk en gedreun te luisten , zijn de zenders al behoorlijk beperkt.
Het zal de leeftijd misschien zijn maar ik kan me mateloos ergeren aan het eindeloze gezwam van sommige presentators. Waar is de tijd dat die er waren om enkel met een korte zin in onberispelijk nederlands het ene muziekje aan het andere te breien?
Eentje is niet genoeg... meestal zitten ze met twee voor de microfoon en houden daar ellenlange gesprekken over hoe ze hun koffie drinken, welk kleur van sokken ze dragen, wie van onze BV's of lid van het vorstenhuis over de schreef is gegaan... kortom wat geen kat interesseert. Ik denk het toch niet... of heb ik het mis?
Het zal me worst wezen hoeveel kinderen onze prinsen maken... als ik er maar niet voor moet betalen. Dat ons aller Wanten getrouwd is met Franske en nu ook zwanger is.. is toch haar zaak? Je zal maar bekend zijn hier in Vlaanderen... alles wordt uitgevlooid en breed uitgesmeerd.
Nu ik overal op de markten kom... kennen de mensen me ook al een beetje... wie weet hoor je binnenkort dus Deckers en Ornelis vertellen dat ik niet één maar twee sigaretjes rook als ik opsta, dat ik kan vloeken als een ketter en nooit of te nimmer de Story lees.
Tja, zal je denken, jij schrijft toch ook je gezwam in je weblog? Ja hoor, maar wie verplicht je om dit te lezen he? En na deze wijsheid, besef ik dat ... ik beter de radio uit en een cd op zet!

Geen opmerkingen: